စာေရး ဆရာမ်ား ႏွင့္ သူတို႔၏ ၀တၱဳမ်ား

စာေရးဆရာတစ္ေယာက္
ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ကို ဖန္တီးတာ
လြယ္ကူတဲ႕အရာတစ္ခုေတာ့မဟုတ္ပါဘူး

ဝတၳဳထဲပါတဲ႕ ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕
ကာရိုက္တာတိုင္းကို စိတ္နွစ္ပူးကပ္ၿပီးး
ေရးရတဲ့အတြက္ စိတ္အရမ္းပင္ပန္းရပါတယ္
ေရးသားမွဳအတတ္ပညာပိုင္းကလည္းး
မလြတ္ေအာင္ ကိုယ္ေပးခ်င္တဲ႕ရည္႐ြယ္ခ်က္ကိုလည္း ေရာက္ေအာင္ေရးရတာလည္းး
စာေရးဆရာေတြအတြက္ မလြယ္ကူလွပါဘူးး

ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ကိုေရးတဲ့အခါ
ဇာတ္ေဆာင္ကို ဦးစားေပးတဲ႕ဝတၳဳ
ဇာတ္လမ္းကို ဦးစားေပးတဲ့ဝတၳဳ
ကာလေဒသေနာက္ခံကို ဦးစားေပးတဲ႕ဝတၳဳဆိုၿပီး
သံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္
ဥပမာ အေနနဲ႔ဆရာမ မစႏၵာေရးတဲ႕
ဘဝအိပ္မက္ ပန္းအိပ္မက္ ဝတၳဳဟာ
ဇာတ္ေဆာင္အသားေပးဝတၳဳေကာင္းတစ္ပုဒ္အျဖစ္ အခုေခတ္ထိထင္ရွားေနတုန္းပဲ
၁၉၉၄ခုနွစ္မွာအမ်ိဳးသားစာေပဆုရခဲ့တဲ႕
ဝတၳဳလည္းျဖစ္တယ္
နိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ဘာသာျပန္
ထားတယ္လို႕လည္းသိရတယ္
လူ႕သေဘာသဘာဝ လူ႕စရိုက္ကိုထင္ဟပ္ျပသ
ေနတဲ့ ဇာတ္ေဆာင္အသားေပးဝတၳဳေကာင္း
တစ္ပုဒ္ပါ
အဲ့စာအုပ္ကို ကိုယ္ဒုတိယနွစ္ေက်ာင္းသူ
ဘဝကတည္းက ဖတ္ဖူးတာပါ
အပိုင္ဝယ္သိမ္းထားရေလာက္တဲ့အထိကိုႀကိဳက္ခဲ့တာ☺️

ေနာက္ ဇာတ္လမ္းအသားေပးဝတၳဳအေနနဲ႔က
ရာဇဝင္အေၾကာင္းေတြေရးတဲ့ေနရာမွာ
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႕ရတယ္
ေ႐ႊစႀကၤာဦးစိုးျမင့္ေရးတဲ႔ နားခံေတာ္ဝတၳဳ
ဦးလတ္ေရးတဲ႕ ေ႐ႊျပည္စိုးဝတၳဳလိုမ်ိဳး
ေတြေပါ့

ကာလေဒသေနာက္ခံအေနနဲ႕
အထင္ရွားဆံုးကေတာ့
ဆရာႀကီးသိန္းေဖျမင့္ေရးတဲ႕ အေရွ႕ကေနဝန္းထြက္သည့္ပမာကေတာ့ အထင္ကရအျဖစ္ဆံုးပါပဲ
အဲ့စာအုပ္ဖတ္ရင္းးနဲ႕ ကိုယ္ပါ အေရးေတာ္ပံုေတြ
ေတာ္လွန္ေရးထဲေရာက္သြားသလိုခံစားရပါတယ္

ဝတၳဳေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ
ဇာတ္ေဆာင္ကိုအသားေပးရင္း
ကာလေဒသေနာက္ခံကိုေဖၚက်ဴးတာမ်ားပါတယ္
ဥပမာ ဆရာမႀကီး ခင္နွင္းယုရဲ႕
ျမၾကာျဖဴလိုဝတၳဳမ်ိဳးဆို ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ရဲ႕
အရိပ္ကိုျမင္သာေအာင္ေဖၚျပၿပီး
ရွယ္လီ(ေခၚ)ျမၾကာျဖဴရဲ႕ စရိုက္ကို
ေဖၚျပသြားတာ အသက္ဝင္လွပါတယ္
စာဖတ္ဝါသနာပါတယ္ဆိုရင္
နိုဘယ္ျမန္မာပြဲေတာ္မွာ ျပန္ထုတ္တဲ႔
ဝတၳဳေတြကို ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္
ဆရာမႀကီးတကၠသိုလ္ျမစိမ္းရဲ႕ ေနာက္တိုး
ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာရဲ႕ ေမ
ဇဝနရဲ႕ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား
မင္းလူရဲ႕ ရင္ထဲကေဆာင္းရာသီ
ဆရာႀကီး ျမသန္းတင့္ရဲ႕ မာယာဘံု
မိုးမိုး(အင္းလ်ား)ရဲ႕ ၿငိမ္းကိုရွက္ပါ
တာရာမင္းေဝရဲ႕ ေ႐ႊဖိနပ္မွာအစိမ္းေရာင္ၾကက္ေျခခတ္နဲ႕ေကာင္မေလး
စတဲ႔ စတဲ႔ ရွားပါးဝတၳဳေတြလည္းပါတဲ႕
ဝတၳဳေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္ ျပန္ထုတ္ထားပါတယ္
ကိုယ္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕ဝတၳဳေတြ ဖတ္ရပါဦးမယ္
ကိုယ္ ဝတၳဳေရးတဲ့စာေရးဆရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ခ်စ္ပါတယ္ ေလးလည္းေလးစားတယ္
သူတို႕ေရးတဲ႕ဝတၳဳ ေတြကို
ဘယ္ေနရာ ဇာတ္ပ်ိဳး
ဘယ္ေနရာ ဇာတ္တက္
ဘယ္ေနရာကေတာ့ ဇာတ္ထြတ္
ဘယ္ေနရာ ဇာတ္ဆင္းလဲဆိုတာ
တစ္ျခားသူေတြထက္စာရင္
သူတို႕ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးထားတဲ့အတြက္
သူတို႕ေကာင္းေကာင္းသိပါတယ္
Thesis လုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္
သုေတသနလုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္
သူတို႕ဝတၳဳေတြကို
ကိုယ္ေတြရဲ႕ တစ္ထြာတစ္မိုက္ဥာဏ္ေလးနဲ႕
ေဝဖန္ဆန္းစစ္သံုးသပ္ရတာေလ
မျဖစ္မေနမို႕သာလုပ္ရတာ
အားနာဖို႕ေကာင္းလွပါတယ္
အဲ့တာေၾကာင့္ ဝတၳဳေရးဆရာေတြကို
သူ႕ဘာသာဘယ္လိုအသံုးအနွဳန္းနဲ႕ေရးေရး
အေရးႀကီးတာက ရည္႐ြယ္ခ်က္ေျပာင္းျပန္
မျဖစ္ဘဲ အဆိပ္အေတာက္ကင္းၿပီးး
စာဖတ္သူကိုေပးခ်င္တဲ႕ ရည္႐ြယ္ခ်က္
အသိတရား တစ္ခုခုက်န္ခဲ့တယ္ဆိုရင္ပဲ
ေက်နပ္ဖို႕ေကာင္းေနပါၿပီ
ေဝဖန္တာကို လက္ခံလို႕ရေပမယ့္ေလ
ကိုယ္ေလးစားအားက်ရတဲ႕
စာေရးဆရာ အမ်ိုးသားစာေပဆုလည္းရတဲ႕အျပင္
သုတေရာ ရသပါ ေရးသားဖန္တီးနိုင္တဲ႕
ဆရာေတြကို ေဝဖန္တာ နည္းနည္းမ်ားးး
မသင့္ေတာ္ဘူးလားးလို႕ပါ……

Author – Nant Hay Mar Lwin

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *